Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Μου 'χες δώσει...

... ας πούμε 10.000 € και στα χρωστάω.

Μα δεν στα δίνω και όσο καθυστερώ μου τα τοκίζεις.

Σήμερα σου χρωστάω (ας πούμε) 30.000 €.

Έρχεσαι και μου λές: δώστα μου, δεν με νοιάζει τι-θα-κάνεις δώστα μου.

Μα εγώ δεν έχω λεφτά, ένα χωραφάκι μ' ένα καλύβι έχω.

Και με διατάζεις: πούλα το!

Μα σήμερα (σου λέω) κανείς δεν αγοράζει και (σήμερα) δεν πιάνει τα λεφτά (που θα 'τανε 50.000 €). Εσύ μου-λες: πούλα το!

Άντε και σ' άκουσα και βρίσκω να το πουλήσω 5.000 € (τόσο πιάνει τώρα) και στα δίνω. Κέρδισα κάτι?

Ούτε εσύ πρέπει να ελπίζεις ότι θα πάρεις τα άλλα 5.000 € (απ' το κεφάλαιο που μου 'δωσες) ούτε φυσικά τους τόκους, ούτε εγώ πρέπει να ελπίζω πως θα 'χω κάπου να κοιμάμαι, ούτε γη να-με-ταΐσει. Έτσι-παλιά έχανε ο άνθρωπος την ελευθερία του (θυμάσαι?) και γίνονταν σκλάβος!

Βέβαια, αν το αγοράσεις εσύ με άλλο όνομα (βάλεις ένα φίλο σου και το αγοράσει) και το πάρει "τζάμπα" θα 'σαι-λίγο χαρούμενος, δεν θα 'σαι?

Κάπως έτσι νιώθω το ξε-πούλημα που κάνουν.


Υ.Γ. 1
Βλ. προηγούμενη σχετική ανάρτηση: Βγές!

Υ.Γ. 2
Βλ. προ-προηγούμενη σχετική ανάρτηση: Ποιό το νόημα?

Υ.Γ. 3
Βλ. σχετικά τα πρωτοσέλιδα των σημερινών εφημερίδων

Υ.Γ. 4
Βλ. σχετικές αναρτήσεις του ιστολογίου για τον κοινοτισμό (ΟΙΚΟΤΟΠΙΑ)