Τετάρτη 2 Ιουλίου 2008

Λίγα λόγια για τα έργα της έκθεσης "φίλοι που θα 'θελα να τα 'πινα μαζί"

Τώρα που βλέπω-νιώθω «στημένη» την έκθεση, μου φαίνεται ότι πρέπει να γράψω γιατί επέλεξα να εμπνευστώ από τα πρόσωπα αυτά.

Δεν έχω λόγια, εκτός του ότι μου άρεσαν πολύ.

Οπότε σκέφτομαι να ξεκινήσω με αυτούς που δεν έφτιαξα (αλλά πολύ θα ήθελα να φτιάξω), δηλαδή:

  • μια ορχήστρα στην οποία θα παίζει ο Dizzy Gillespie
  • μια άλλη ορχήστρα που θα την διευθύνει ο Herbert von Karajan
  • πρόσωπα του παλιού Ελληνικού κινηματογράφου (είχα φτιάξει ένα έργο που μου άρεσε εξαιρετικά με τον πρόσωπο της Λαμπέτη αλλά αστόχησε στην χύτευση του μετάλλου και καταστράφηκε)
  • Τον Νικόλα Άσιμο και τον «Θείο Νώντα»
  • μια ρεμπέτικη ορχήστρα που θα έχει στο μπουζούκι τον πολύ-αγαπημένο μου Βαγγέλη Κορακάκη
  • ρεμπέτες και λαϊκούς τραγουδιστές που δεν έζησα αλλά θα ήθελα να τους ζούσα όπως τον Τσιτσάνη, την Βέμπω, τον Σ. Διονυσίου, τον Σ. Καζαντζίδη κ.α.

Τα πρόσωπα που έφτιαξα ένιωθα απλά ότι τα θελα κοντά μου.

Όλα τα πρόσωπα λίγο-πολύ βγήκαν από μόνοι τους επειδή κάπως έτυχε.·.

Πιο συγκεκριμένα όμως:

Πρώτοι και καλύτεροι οι αγαπημένοι μου φίλοι (το εξαιρετικό θεατρικό δίδυμο) Γιάννης Δρακόπουλος και Ελυσσαίος Βλάχος που αναπαριστώνται αντίστοιχα με μικρούς ανδριάντες ως Ξανθίας και Έρως.

Για τα υπόλοιπα πρόσωπα:

  • Συνέβη, τον καιρό που δούλευα αυτή τη σειρά, να δω ένα ντοκυμαντέρ με την ζωή του Ηλία Πετρόπουλου, που αγαπούσα και αγαπάω ακόμα το έργο του, χωρίς να το έχω όμως ως πρόσφατη μνήμη. Το ντοκυμαντέρ αυτό ήταν αφορμή για να του φτιάξω μία μικρή προτομή του.
  • Συνέβη, τον καιρό που δούλευα αυτή τη σειρά, να δω στην τηλεόραση τον Σταμάτη Κραουνάκη στην εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου. Εκείνες τις μέρες άκουσα το εξαιρετικό κομμάτι «Χρόνια σαν τριαντάφυλλα» από την νέα του δουλειά «Πόσο σ’ αγαπώ» και θυμήθηκα όταν τον είχα δει ζωντανά με την Σπείρα-Σπείρα. Με είχε συγκλονίσει αυτή η παράσταση και η παρουσία του. Αυτά τα ερεθίσματα ήταν η αφορμή για να του φτιάξω μία μικρή προτομή του.

Ο Georges Perec ήταν-είναι ο αγαπημένος μου συγγραφέας. Και μου βγήκε αυθόρμητα ότι πολύ θα ήθελα να ήταν κοντά μου.

Όμως το ερέθισμα-αφετηρία για αυτή τη σειρά ήταν ο Gérard Depardieu στον ρόλο του Cyrano de Bergerac. Ο χαρακτήρας αυτός εμπεριέχει -για μένα- την ουσία της όλης σειράς που παρουσιάζεται και μία μεγάλη πηγή έμπνευσης για την ζωή.

Ο Sancho Panza και ο Don Quixote de la Mancha υπάρχουν ως αναφορές της ταινίας Cyrano de Bergerac και ως «αρχετυπικές» μορφές-σύμβολα.


Σχετικοί σύνδεσμοι

Tο κείμενο της πρόσκλησης:

Ο Κυριάκος Κατσουνάκης, ο Αντρέας Χαμπαίος και ο Βασίλης Ασημακόπουλος σας προσκαλούν στην παρουσίαση της έκθεσης γλυπτικής του Γ.-Φοίβου Σαργέντη με θέμα «Φίλοι που θα ‘θελα να τα ‘πινα μαζί» στο Surf Café την Παρασκευή 4.7.08 και ώρα 21:00

Διάρκεια έκθεσης. 04.07.08-13.07.08

Surf Café

Διεύθυνση: Κουντουριώτου 6 Λιμάνι Λαυρίου

Τηλέφωνο: 22920-26222







Σχετική "βιβλιογραφία": Γραπτά μηνύματα, «Ποιητική συλλογή» που γράφτηκε μαζί με τον Γιάννη Δρακόπουλο τον καιρό που ανεβοκατεβαίναμε στο Λαύριο



Κάτι σαν δελτίο τύπου για την έκθεση

Γιατί το κάνω εγώ αυτό?

Για τους φίλους

Γ.-Φοίβος Σαργέντης Γλυπτική: http://www.itia.ntua.gr/~fivos/sculpt/